توليد محتوا ارزان

بهترين توليد كننده محتوا در كشور

مراحل ساخت تقويم توليد محتوا

در اين مبحث شما را راهنماي ميكنيم تا بتوانيد تقويم توليد محتواي خود را متناسب با زمينه فعاليتتان طراحي و برنامه ريزي كنيد.

  • در قدم اول براي ثبت برنامه هاي انتشار محتواي خود مي توانيد از جدول تقويم گوگل و يا نمونه جدول هاي آماده در اينترت استفاده كنيد. براي بازه هاي زماني پيش روي پروژه خود برنامه ريزي كنيد . بهتر است عجله نكنيد و بازه هاي زماني سه ماهه در نظر بگيريد ، بعدها ميتوانيد براي دوره هاي شش ماهه و يا حتي يكساله برنامه ريزي كنيد.
  •  يك برنامه مدون براي دريافت بازخورد و اصلاح ايجاد كنيد. در تقويم توليد محتواي خود ، نتايج اهدافي را كه براي بازاريابي خود چيده ايد بررسي كنيد. در نظر داشته باشيد براي دستيابي به جه ميزان ترافيك، چه تعداد مشتريان راغب و چه تعداد مشتريان بالفعل در هر ماه برنامه ريزي كرده ايد. تلاش هاي پيشين بازاريابي خود را تحليل كنيد تا مشخص شود به چه تعداد و چه شكل محتوايي، براي دستيابي به اهداف سازماني خود نياز داريد.
  •  تاريخ هاي موجود بر روي تقويم توليد محتواي خود را با اقدامات مشخص پر كنيد. فعاليت هايي مثل به روزرساني وبلاگ ويا رسانه هاي اجتماعي بطور روزانه، انتشار يك فايل صوتي (پادكست) ويا ويديوي جديد به طور هفتگي، انتشار يك كتاب الكترونيكي به طور ماهيانه. به همين ترتيب براي ساير محتوا و بازه هاي زماني ادامه دهيد. براي هر تاريخ مشخص، عناوين، سرفصل ها و پرسوناي مدنظر خود را هدف قرار دهيد. هدف، ايجاد يك تركيب مناسب از محتواهاي متنوع، عناوين و پرسوناها مي باشد تا اطمينان حاصل كنيد همه ي بخش ها را به خوبي پوشش داده ايد.
  •  به كلمات كليدي در بهينه سازي موتورهاي جستجو يا همان مبحث سئو ، مراحل چرخه خريد، فراخواني براي مشاركت و يا ديگر اهداف بازاريابي جاذبه اي سازمان دقت كنيد. مطمئن باشيد كه تمام محتواهاي توليد شده اهداف از پيش تعيين شده و برنامه ريزي شده شما در تقويم توليد محتواي تان پوشش ميدهد.
  •  يكي از  موقعيت هايي كليدي براي عناوين و شكل هاي مشخصي از محتوا ، حوادث بيروني و يا تاريخ هاي خاص مي باشد. براي مثال، كسب و كارهايي كه به طور مستقيم با مصرف كنندگان روبرو هستند مي توانند تعطيلات رسمي نظير نوروز، مناسبت هايي نظير شب چله، عيدهاي مذهبي و سنتي ويا روز مادر را مدنظر قرار دهند و محتواهايي را تدارك ببينند كه مناسب با حال و هواي فصلي باشد. از طرف ديگر كسب و كارهاي B2B (كسب و كارهايي كه با ساير كسب و كارها در ارتباط هستند) مي توانند نمايشگاه هاي مهم صنعتي را كه مي خواهند در آن شركت كنند، زير نظر داشته باشند. اين سازمان ها مي توانند پيشاپيش برنامه ريزي هاي انتشار پست هاي وبلاگ، يادآوري رخدادهاي مهم، ويا انتشار ويديوهايي كه در رخداد پيش رو توليد خواهند كرد را انجام دهند.
  •  به دنبال فرصت هايي براي استفاده مكرر از محتواهاي خود باشيد. براي مثال انتشار يك مقاله جديد يا گزارش تحقيقاتي مي تواند ارزشي معادل ايجاد پست هاي متنوع در طول هفته هاي متمادي را داشته باشد. به طوريكه هرپست كه در يك هفته منتشر مي كنيد، نقل قسمتي از گزارش كامل و جامع را به همراه داشته باشد.
  •  براي هر نوع محتوا نظير پست وبلاگ، وبينار، كتاب هاي الكترونيكي، ويديو و…، يك قالب جداگانه مدنظر قرار دهيد. در اين صورت است كه مطمئن ميشويد براي هريك از انواع محتواي توليدي خود برنامه ريزي دقيق و كاربردي داشته ايد.

ادامه مطلب: تقويم محتوا چيست

توليد كننده محتوا كيست؟

اين احتمالا براي آنهايي كه با حرفه ي توليد محتوا و توليد كننده محتوا آشنايي ندارند، سوال اساسي باشد و اگر دوست داريد، به پاسخ اين سوال برسيد مطالب اين مقاله را از دست ندهيد.

اما براي آنهايي كه با اين حرفه آشنا هستند، حتما لازم است كه بطور اصولي با ويژگي و مسئوليت هاي توليد كننده محتوا آشنا شوند، بنابراين باز هم اين مقاله را از دست ندهيد.

تعريف توليد كننده محتوا

توليد كننده محتوا به كسي مي گويند كه در مورد يك موضوع يا ايده مطالبي را بنويسد.

يك توليد كننده محتوا بايد خلاق باشد و درك درستي از موضوعي كه قرار است بنويسد داشته باشد، تا بتواند با دقت بسيار بالا مطالب را بيان كند.

همجنين اين مطالب بايد شفاف گفته شود تا اثر كافي را بر روي مخاطب خود بگذارد.

وظايف توليد كننده محتوا

توليد محتوا يك شغل است و كسي كه محتوا توليد مي كند، بايد اين كار را به ديد يك شغل نگاه كند.

در نتيجه شخصي كه توليد محتوا مي كند، بايد يكسري وظايف را به عنوان كارمند براي خود در نظر بگيرد و آن ها را رعايت كند.

در غير اين صورت نمي تواند مطالب مفيدي را ارئه كند و در نهايت از كار باز مي ماند. وظايف يك توليد كننده محتوا بصورت زير است:

ادامه مطلب در: توليد كننده محتوا چه كاري مي كند

درآمد توليدكننده محتوا چقدر است؟

اين تخصص بيشتر در توليد محتوا براي وب سايت مورد استفاده قرار ميگيرد. اما توليد محتوا صرفا محدود به وب سايت نيست! بلكه اين فعاليت همچنين مشمول شبكه‌ هاي اجتماعي و حتي محتواي مورد نياز كارخانه جات نيز مي شود. از ديگر مهارت‌ هايي كه شما براي متخصص شدن در كار توليد محتوا به آن نياز داريد، دانستن بايد ها و نبايد ها در زمينه ي  بهينه سازي گوگل مي باشد.

درآمد توليدكننده محتوا

درآمد توليدكننده محتوا چقدر است؟

توصيه ي ما به شما اين است كه به اين كار به عنوان شغلي پاره وقت، نگاه كنيد و نه بيشتر؛ ولي اگر در حال حاضر جاي ديگري مشغول به كار نيستيد با كمي تلاش بيشتر مي‌ توانيد از آن به اندازه يك شغل تمام وقت و چه بسا بيشتر، كسب درامد كنيد. معمولا در كار پاره وقت توليدكننده‌ محتوا به طور ميانگين بين ۵۰۰ هزار تومان تا 1 ميليون تومان درآمد دارند. ولي براي كساني كه به طور تمام وقت كار مي‌كنند اين رقم گاهي به يك ميليون تومان در ماه نيز مي رسد. اين آمار مربوط به دي ماه سال ۱۳۹۷ در كشور ايران است..

كار توليد محتوا براي چه كساني مناسب است؟ 

در كار توليد محتوا هر چقدركه مهارت، تخصص و تجربه شما بيشتر باشد، به همان ميزان، درآمد بيشتري عايدتان خواهد شد. حتي با حداقل دانسته‌ها نيز مي‌‌توان مفيد بود و درآمد كسب كرد. هر شخصي با هر ميزان سني از نوجوان گرفته تا ميان سال و حتي كهن سال، ميتواند در اين عرصه به فعاليت بپردازد. ‎

سرمايه لازم براي كار توليد محتوا چقدر است؟ 

يك دستگاه كامپيوتر يا اينترنت و اينترنت پر سرعت تنها سرمايه هاي مادي مورد نياز جهت كار توليد محتوا است. اما توجه داشته باشيد كه سلامتي، مهارت‌ و دانشي كه داريد سرمايه هايي بس اساسي تر در اين راستا مي باشند.

ادامه مطلب در: درآمد توليد كننده محتوا چگونه است؟

چگونه محتوا با كيفيت توليد كنيم؟

توليد محتواي با كيفيت براي موتورهاي جستجوگر و بازديدكنندگان سايت شما بايد بهينه شود و توليد محتواي با كيفيت انواع مختلفي دارد كه بايد به خوبي نوشته شود و در موضوعاتي باشد كه بيشتر مربوط به مخاطبان شما است. براي رشد كسب‌وكار، بايد محتواي آنلاين با كيفيت‌تري توليد كنيد تا آوازه‌ي محصول، خدمات و شركت‌تان مثل طوفان كاترينا بين مردم بپيچد ( با اين كار بهبود سئو هم انجام داده‌ايد). در ثاني، محتواي سايت شما، بايد مشتريان را به تعامل بيشتر وا دارد و در بهترين حالت، پاتوقي شود كه عده‌اي خود را متعلق به آنجا احساس كنند. در ادامه با الو محتوا همراه باشيد…

انواع محتوا 

در اينجا چند نوع از محتوا وجود دارد كه مي توانيد براي بهينه سازي سايت و ارائه مطالب بهتر و بالابردن رتبه بندي در موتورهاي جستجوگر استفاده كنيد:

  • پست هاي وبلاگ و آموزشي
  • مقالات
  • محتوا در رسانه هاي اجتماعي
  • كتاب الكترونيكي و روزنامه ها
  • محتواي بصري
  • فيلم ها و ضبط هاي صوتي

توليد محتواي با كيفيت

نكته مهم ديگر در توليد محتوا كلمات كليدي و عبارات SEO مي باشد كه ممكن است كاربر و مخاطب شما براي يافتن پاسخ سوالات آن را تايپ كند.

وقتي توليد محتوا با موضوع كلمات كليدي باشد شانس شما براي بالا بردن رتبه سايتتان در صفحه نتايج موتور جستجو افزايش مي يابد و به بهينه سازي سايت كمك مي كند. عامل ديگر كه بر محتواي سايت و رتبه بندي موتور جستجوگر تاثير مي گذارد محتواي جديد است.

توليد محتوا با نام تجاري جديد نه تنها راه نگه داشتن محتواي تازه نيست شما مي توانيد با به روز رساني مطالب، بازنويسي آنها، اضافه كردن اطلاعات و آمار جديد در طول زمان محتواي تازه توليد كنيد.

ادامه اين مطلب در : چگونگي توليد محتواي با كيفيت

آموزش توليد محتوا با موبايل

در اين مقاله قصد داريم به راهكارهايي اشاره كنيم كه با استفاده از آن ها مي توانيد با موبايل به توليد محتوا بپردازيد. توليد محتوا با موبايل يكي از جذاب ترين موضوعات و در عين حال موثرترين روش‌هايي است كه يك فرد يا كسب‌ وكار مي تواند با بهره مندي از آن محتواي گيرا و موثر توليد نمايد و نهايتا به كسب درآمد بپردازد و فروش خود را افزايش دهد. در ادامه چگونگي توليد محتوا با موبايل را شرح داده ايم. پس با ما همراه باشيد.

توليد محتوا با موبايل

در حقيقت توليد محتوا با موبايل بيشتر به درد شبكه هاي اجتماعي و فعالان اين حوزه مي خورد. به اين صورت كه شما هر چه حساب‌ هاي بيشتري در اين شبكه ها داشته باشيد، مي توانيد تبليغات تان را بهتر و موثرتر معرفي كنيد و محصولات خود را به فروش برسانيد يا خدمات مورد نظر را ارائه كنيد. موبايل اهميت بالايي در جامعه امروزه دارد. در حال حاضر كمتر كسي پيدا مي‌شود كه از تاثير و نفوذ شبكه هاي اجتماعي بي‌ خبر باشد.

توليد محتوا آموزشي الكترونيكي جذاب

شايد بارها براي شما پيش آمده باشد كه براي دانستن مطلبي خاص، از نكات كنكوري گرفته تا نصب ويندوز، به سايت‌هاي اينترنتي مراجعه كرده باشيد. امروزه با گسترش استفاده مردم از اينترنت، بسياري از خريد و فروش‌ها، مطلع شدن از اخبار و … از طريق اينترنت انجام مي‌گيرد. با زياد شدن كاربردهاي اينترنت، نياز به توليد محتوا خوب و با كيفيت كه كاربران را به خود جذب نمايد نيز زياد شد. در بين محتواهاي موجود در اينترنت، محتواهاي آموزشي طرفداران زيادي دارند. به طور كلي محتواي آموزشي الكترونيكي يكي از مواردي است كه موجب بالاتر رفتن ترافيك سايت مي‌شود و اين حاكي از آن است كه علاقه مردم به آموزش مجازي بيش از پيش افزايش داشته است.

محتواهاي آموزشي در اينترنت، تجربه جديدي از يادگيري خواهند بود. در اين روش نيازي به حضور فيزيكي آموزش‌دهنده و فردي كه قصد يادگيري دارد در يك محل خاص نيست. همچنين با استفاده از ابزار و روش‌هاي بسيار زياد، يادگيري بهتر و سريع‌تر اتفاق مي‌افتد و در نتيجه افراد بيشتري جذب اين روش از آموزش مي‌شوند.

ادامه مطلب در:

چگونه يك محتواي آموزشي الكترونيكي جذاب توليد كنيم؟